Health by Lisa

En bra start på dagen
 
 
Jag försöker börja varje dag med yoga i någon form och längd. Ibland kort, några uppmjukande rörelser för att få kroppen att vakna mjukt och minska stelhet eller några solhälsningar.
Ibland längre och kraftfullare, med fler asanas och mer power. Ibland längre men lugnt, med fokus på avslappning och andning. 
Det beror på dagsform, känsla och tid. Jag är inte jättebra på att alltid gå upp tidigt och göra min yoga. Det blir lite olika. Det är skönt att sova längre ibland också när det finns möjlighet. 
Men nånting blr det. 
De morgnar jag håller yogaklasser blir min start tillsammans med gruppen. Det är fint.
Det kan också bli en promenad, helst i solen, bland träden och på asfalten :-). Gärna med en glimt av vatten. Jag är så glad att jag bor nära vatten.
 
Jag vill uppmuntra dig till att hitta ditt sätt att starta dagen. Som du mår bra av. Rörelse i någon form. Andningsövningar. Meditation i stillhet eller i rörelse. Löpning/jogging. Promenad eller cykeltur till jobbet. Många olika varianter. Prova dig fram och hitta din. Som inte känns övermäktigt utan enkel. Något som du vill göra och saknar om du inte gör det.
 
Var rädd om dig och andra. Mer kärlek behövs i världen. Kramar
/Lisa
 
 
 
 
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress